neděle 18. října 2009

Zase mě svrbí ruka - Archimede Pilot XLH

Dneska jsem ještě nebyl venku a tak brousím po webu. Při této příležitosti jsem opět zabrousil na německé hodinky Archimede a výsledkem je, že mě opět začala svrbět ruka. Tentokrát jsem se zakoukal opět do klasiky, tedy pilotních hodinek (jinak téže B-uhr, beobachter uhr - pozorovací hodinky pro obsluhu flaku). Protože jsem si přivyknul pohodlí solárních a rádiem řízených hodinek, vybírám spíš jednohubky, tedy manuálně natahovací strojky a zdá se, že bych mohl být za mrzký peníz potěšen.

Firma Archimede nabízí kromě jiných modelů také typ, označený Pilot XLH. tedy velikost XL (průměr hodinek bez korunky je 45 mm a s korunkou 49 mm!) a H jako Handaufzug, ruční nátah. Uvnitř tiká Unitas, bez jakéhokoliv zdobení (ne že by se mi nelíbilo, ale u tohoto typu hodinek by se mi za něj určitě nechtělo připlácet). Co beru jako celké a významné plus je, že subciferník s malou vteřinovkou je na pozici 6 a nikoliv devět, jako tomu obvykle v tomto případě bývá. Hodinky mají průhledné dýnko, jak je nyní populární. I když to nepovažuji za povahový klad, na poradách se s těmi kolečky vevnitř dá machrovat před šéfem. Však víme...

Jestli z tohoto mraku zaprší, to netuším. Zatím se jen kochám a na svém oficiálním wish listu ponechávám japonské rolexky, tedy Seiko Spirit. Značku Archimede mám rád, kvalitativně jsou podle mého názoru na dobré úrovni, to co dělají, tak dělají dobře a určitě to není "navoněná bída", jako je tomu u některých jiných značek. V minulosti jsem měl Archimede Pilot Chrono s kalibrem Valjoux 7750 a byl jsem převelmi spokojen. Hodinky jsou to pohodlné, perfektně čitelné a krásné. Navíc cibulová korunka je opravdu praktická a krásná. Podobně krásnou korunku jsem naposledy viděl na Nomos Zürich.

O hodinkách Archimede jsem se v minulosti již zmínil zde.
O hodinkách, u kterých považuji zdobený strojek za velké plus, tak o těchto hodinkách jsem psal zde.
Zdrojem obrázků je oficiální slezský prodejce, firma Chronoshop.