neděle 11. října 2009

G-Shock Hard Core Ability, díl druhý

Přesně před týdnem jsem odstartoval testování pokusných Casio G-Shock tím, že jsem je vložil do mrazáku, nikoliv však nasucho, nýbrž pěkně ponořené do vody. Voda přešla v led a přes plastovou krabičku nebylo vidět, zda-li hodinky žijí, nebo zda-li jsou definitivně mrtvé.
Dnes jsem měl zase na chvíli kuchyni sám pro sebe, takže - jak jsem předeslal minule - jsem pokročil k asi nejbrutálnější zkoušce odolnosti, alespoň v mé dosavadní historii.

Na sporák jsem dal hrnec s vodou, kterou jsem nechal dojít do varu. Chci testovat odolnost, tedy včetně teplotního šoku, nikoliv vařit žábu. Jakmila voda došla varu, vyjmul jsem z mrazáku dózu s ledem (a hodinkami), opatrně jsem vyloupl onen led (dózu jsem polil teplou vodou) a veleopatrně - abych se neopařil - jsem hodinky vložil do hrnce. Led začal pěkně ubývat a jakmile voda opět vřela, spustil jsem oficiální časomíru pokusu (Casio DW-5600) a připravil se na další dějiství (zejména jsem rozvášnil troubu).
Po deseti minutách varu jsem hodinky opatrně vyjmul a vložil do nádoby s vychlazenou vodou. Občas si někteří uživatelé stěžují, že se jim hodinky v takovém případě zamlží a abych řekl pravdu, ano, zamlží se. Výrazně a to tak, že jsem si myslel, že jsou kaput.
Leč nebyly kaput, za chvilku už zase bylo vidět, kolik je hodin a tak následoval další test. Tentokrát nejextrémnější. Tento test měl otestovat odolnost hodinek proti opravdu vysoké teplotě, tedy 200°C po dobu deseti minut. Krematorium te sice není, no ale skoro...

Trouba se na požadovanou teplotu nahřála během chvilky. Hodinky jsem mezitím - NAŠTĚSTÍ!!! - položil na nerezový tácek, měl jsem trochu obavu, aby třeba plast nepovolil. To by pak nebyla zkouška odolnosti hodinek, ale mě - manželka by mě asi zabila.
Hodinky jsem tedy vložil do pece, provedl pár dokumentačních snímků a opět nastavil minutku na deset minut.

Po pěti minutách se bytem začala linou příjemná vůně upečených hodinek. Po dalších třiceti vteřinách se k vůni přidal i kouř.

Přátelé, vím, že to v návodu na troubu není, takže si pište: kuře se peče na 200°C hodinu, G-Shock pět minut! Test jsem přerušil v okamžiku, kdy se pásek proměnil v černou louži. Hodinky měly zčernalý displej a vypadaly, že právě nepřežily vlastní smrt.

Nic se ale nejí tak horké, jak se upeče. Hodinky jsem odloupl z tácku a po chvilce se displej odčernil a hodinky vesele fungují.

Neuvěřitelné.

Rozsah škod, ačkoliv to tak nevypadá, není zase tak tragický. Tento test odnesl pouze resinový pásek, pouzdro hodinek je sice očazené, ale vydrželo a jízda pokračuje!

Dnes jsem to viděl opravdu černě. Dvakrát hodinky vypadaly, že mají dost a vždy to vydýchaly. Nevím samozřejmě, co se odehrávalo uvnitř a řekl bych, že tentokrát dostaly opravdu na frak, ale přežily a to se cení.

Shrnutí:
  • 7 dnů v ledu při teplotě -14°C
  • 10 min. var při teplotě 100°C
  • teplotní šok po vhození rozpálených hodinek do vody o teplotě 7°C
  • 5,5 minut pečení při teplotě 200°C

Dokáží to vaše hodinky?