středa 28. října 2009

Umřela mi GPS

Když jsem minulou sobotu ani po několika hodinách v terénu neměl na displeji jeden jediný satelit, přikládal jsem to možná momentální indispozici systému. Ve zhruba stejné době po Evropě poletoval jak vice prezident USA, tak i ministr obrany, takže jsem předpokládal, že nějaká chytrá hlava v Pentagonu zmáčkla ten červený knoflík.
Jenže nezmáčkla.
Dnes jsem vyrazil k Níhovu a i když znám cestu zpaměti, Garmina jsem opět přišpendlil na batoh. (No, pravda je, že jsem ho od minule z toho batohu nesundal). Opět se opakoval stejný scénář, tzn. vše normálně funguje, přijímač pouze nezachytí signál ani z jednoho satelitu.
Kat aby to spral. Garmin mi odešel do křemíkového nebe a nechal mě tu opuštěného, na pospas bloudění. Nejhorší na tom ale je, že se už několik let o dění na GPS scéně vůbec nezajímám, takže budu muset zase začít studovat weby a budu ztrácet čas filtrováním reklamních žvástů a irelevantních výhod.

Edit: po letmém shlédnutí současné nabídky navigací převážně s dotykovým displejem se zatím kloním k "zastaralé" variantě Garmin Legend HCx. Na dohledání tankových zátarasů, kabelových studní a kanálů bude více než dostatečný.