čtvrtek 29. října 2009

Z Níhova do Řikonína (přes Kutiny)

Včera jsem se opět vydal na oblíbenou procházku z Níhova do Řikonína. Vzhledem k pokročilému datu to je asi moje letos poslední návštěva tohoto čarokrásného údolí a protože mi počasí alespoň zpočátku přálo, opravdu jsem si to užil. Samozřejmě to nebylo jen tak, prostě jsem musel otestovat, jestli mi z boty odteče vody, když tam má ten Gore-Tex (neodtekla).
Poprvé jsem se tentokrát prošel po asi 200 m dlouhém náspu rovnaniny, kudy vedla drážka při stavbě tunelů (což zajímavé není) a při obsluze výrobních prostor Diany GmbH. (což už zajímavé je). Tentokrát jsem nefotografoval nic z pozůstatků výroby (zde odkáži na svůj článek na jiném webu a případně i související fotogalerii), ale prostě jsem se jen kochal. (Trochu kecám, něco jsem se snažil natočit na video, ale záhy mi došla baterka v kameře.)

Legenda:
  1. roztomilá chaloupka k nastěhování na nádraží v Řikoníně
  2. příroda si z regulace potoka nic nedělá
  3. soukromník si na cestu dal ceduli "soukromý majetek", ale nevysvětlil, co tím myslí (jinudy se jít nedá)
  4. po tomto srubu už toužím léta
  5. Kutiny a viadukt, na kterém se stalo 11. prosince 1970 železniční neštěstí - 32 mrtvých, 17 zraněných (křížek letos někdo ukradl)
  6. Kutiny a druhý - fotogeničtější - viadukt