Možná poslední dochovaný pozůstatek po pravostranném provozu tramvají se nachází v prostoru Brněnského výstaviště, přesněji řečeno na přilehlém tramvajovém "nádraží". Dopravní řešení je zde na první pohled velkorysé. Dvojkolejná trať je nejprve vedena po nádherném klopeném betonovém mostě a rozšiřuje se na celkem čtyři koleje, což umožňovalo zachovat průjezdnost tranzitních vozů do vozovny Pisárky. Původně tramvaje najížděly k peronu nejblíže výstavišti (na fotografiích je to nástupiště s dispečerskou chaloupkou na muří nožce - ta je rovněž původní) a lidé se do areálu dostali po širokém a bohatě dimenzovaném schodišti směrem k Mendlovu náměstí (souběžně s terasou trati). Naopak lidé, kteří areál opouštěli, podcházeli nástupiště podchodem. Díky tomu se nekřížily cesty a nedocházelo k tomu, k čemu dochází dnes. Na snímcích jsou rovněž patrné dvě postranní schodiště kolem podchodu, směrem k prvnímu nástupišti. Předpokládám, že v době konání veletrhů bylo toto schodiště uzavřeno. Po stranách vstupu do podchodu jsou dodnes dochované dvě budky pro prodej lístků. Vše je původní z roku 1928!
TAJEMSTVÍ VÍTĚZNÉHO ŽIVOTA
před 7 lety