čtvrtek 18. června 2009

Už je zpátky!

Ptáte se, kdo že je to zpět? No přece Paroubek, Jirka Paroubek. Týden po volbách o něm nebylo slyšet a už je zase tady, byť pouze ve formě zástupné či esenciální, chcete-li. Dnes jsem cestoval autem po vlastech moravsko-slezských a když jsem minul asi čtvrtý billboard, který si klade jediný elementární cíl - zesměšnit protivníka, opravdu jsem se namíchnul.
Dovedu si živě představit, jak američtí kreativci rozmlouvají s velkým Jirkou a on jim se svoji nepatrně zakloněnou hlavou nepříjemným papalášským hlasem vysvětluje, že jeho kampaň nebude o věcech podstatných pro naše bytí (např. ekonomická krize a nutně související reformy, krize ve zdravotnictví, která se díky nevybírání regulačních poplatků jen prohlubuje atd.), nýbrž ryze osobní.

Jako bych ho slyšel: "Víte, on je volič nýmand, abych tak řekl idiot, kterému - jak jistě víte - nesmíme klást velké překážky, protože jeho intelekt by to nevyhodnotil politicky správně. Samozřejmě myslím pro NÁS politicky správně. Řekněte mu třeba - tomu voliči - že ho má Topolánek malýho - ne, to jim neříkejte, oni už se všichni podívali a malýho ho nemá. Řekněte třeba, že má malou hlavu. Víte, JÁ jsem přesvědčen, že to oni, ti voliči, pochopí a budou hlasovat pro nás, protože pochopí, že jedině Sociální demokracie to s nimi myslí upřímně."
Já se nepovažuji za nějak politicky výrazně polerizovaného a chyby vidím na všech stranách. Co mě však lidsky uráží jsou urážky, které sociální demokracie používá v okamžiku, kdy jí dojdou argumenty. Je to stejné, jako za vlády jedné strany. A bohdá si to třeba připomeneme i v reálu, protože Paroubek se spojí klidně i s marťany, aby se měl dobře.
PS: pokud se dobře pamatuju na Otázky Václava M. těsně před volbami, tak tam se Paroubek rozčiloval, že ODS vede konfrontační kampaň.