čtvrtek 11. června 2009

Knížepanská proměna

Tak a je to venku. Právě dnes zveřejnil Kalousek obrysy své nové politické identity. Už dlouho se o straně TOP09 mluví, novináři jí jak je u nás bohužel velmi obvyklé učinili znamenité ántré. Dnes od rána na Radiožurnálu spekulovali, jakéže nám to Kalousek chystá velké překvapení. Popravdě řečeno, větší překvapení, než prožil ten vojenský parašutista, kterému se za náměstkování páně Kalouska v rezortu obrany neotevřel padák, to nebylo. Pokorný spekuloval, jaká politická role bude přisouzena knížeti a jaképak to bylo překvapení při rozuzlení tohoto uzlu, není to role menší, než role předsedy. To nám to ale vzalo pěknej švuňk. Knížepán moudře usoudil, že zelená kocábka na biomasu šla nenávratně ke dnu (však jsem za to nechal sloužit zpívanou mši) a tak je načase převléknout dress.
Pana knížete jsem vždy považoval za rozumného člověka, dokonce za nejlepšího z ministrů za Stranu zelených (ve srovnání s Džamilou a Kocábem každopádně). Velmi jsem oceňoval jeho kasárenské výrazy, když hovořil na adresu nejmenovaného státu při našich jižních hranicích. (Ano, mám na mysli přesně ten stát, který dal světu Adolfa Hitlera, sacherův dort a wiennerschnitzel mit kartofelnsalat). Ale současný vývoj mě nechává poněkud na pochybách, proč se rozhodl spáchat politickou sebevraždu až takto okázalým způsobem.

Zdroj obrázku