Podle tohoto článku švýcarské hodinky nejdou s dobou, protože jsou drahé. Přemýšlím, co tím titulkem chtěl autor říct. Možná chtěl naznačit, že s dobou jdou pouze ti, kteří prodávají levné zboží (typicky čínské hodinky, ať se držím tématu). Možná by švýcarské firmy měly zpytovat svědomí a měly by výrazně snížit ceny. Napadají mě dvě otázky:
1. proč autor článku mluví pouze o hodinkách ze Švýcarska a ne třeba z Německa. Vždyť hodinky z manufaktur v Glashütte jsou často výrazně dražší, než běžná švýcarská produkce nehledě třeba k hodinkám z produkce Eltonu (nástupce Primu v Novém Městě nad Metují), v jejichž případě jde pouze o velké navoněné nic (což by si zasloužilo vlastní článek).
2. proč autor nenapíše, že dnešní hodinářský průmysl netáhnou zákazníci v Evropě nebo USA, ale v Rusku a Číně. A dokud neklesne poptávka na těchto bezedných trzích, nikdo nemá důvod ceny snížit. Mimochodem, letos zdražily značky Omega, Tag Heuer i Breitling, vždy nejméně o 10% a navzdory krizi.
Navíc - a to považuji za důležité z hlediska marketingu - pokud si Swiss Made značky podrží stávající cenovou hladinu, budou zase o chlupec luxusnější, protože nedostupné.
Mimochodem - už dlouho zastávám názor, že hodinářská budoucnost není ve Švýcarsku, ale v Německu. Ale o tom zase až někdy jindy.
Post scriptum pro rejpaly: pokud si myslíte, že tyhle dětský plasťáky (byť Swiss Made Flik-Flak) tu nemají co dělat, tak mají. Flik-Flak a Swatch drží prodeje a přináší vyšší zisky, než všechny ostatní prémiové značky ve stáji Swatch Group dohromady... Tož tak.
Zdroj obrázku
TAJEMSTVÍ VÍTĚZNÉHO ŽIVOTA
před 7 lety