pátek 5. června 2009

Quartz - je to pro mě?

Musím říct, že lidé, co mě znají ví, že mám skoro nepřekonatelný odpor k hodinkám, ve kterých je zabudováno cokoliv, co byť vzdáleně připomíná baterii. Někteří si možná vzpomenou, že jsem v minulém roce učinil pokus s hodinkami Seiko Premier Perpetual Calendar, které jsem mě na ruce jednou - asi po minutě šly zpět do krabičky a záhy odjely někam do světa. Stejně tak nejsem fanda vymožeností typu Kinetic, Ecodrive etc., které sice navenek více či méně zastírají princip, ale elektřina v nich je.
Minulý týden ve mně ale začal hlodat červíček. Jedny z hodinek, které bych chtěl mít jsou Omega Seamaster Aqua Terra (případně Railmaster) a u nich mě napadla kacířská myšlenka, že bych je možná snesl i v quartz provedení. Je to sice hodně nevýhodné, vždyť samotný strojek má cenu sotva několika stokorun, ale na druhou stranu se o ně člověk opravdu nemusí mnoho starat (na rozdíl od automatů, které se mi doma vrtí v natahovači, což manželku dovádí k šílenství). Zatím tomu nechávám čas, tak uvidíme.
Nedávno jsem psal dotaz do jednoho obchodu v Německu, kde je nabízí za slušnou cenu, ale zatím čekám na odpověď. Asi na ně nesmím moc spěchat, protože je krize a v krizi ani Němec nepracuje.

Aktualizace 6.5.: dnes jsem si byl hodinky vyzkoušet na ruce. Průměr těsně pod 40 mm (menší, než moje současné), ale přesto nikoliv malé (a ani přerostlé do velikosti kolotoče, jak je dnes v módě). Ciferník je plastický (měl jsem krémovou variantu), logo Omega rovněž. Stroj pohání kalibr Omega 1120, což je zajímavější, než klasická ETA. Quartz variantu na krámě neměli, měla by být levnější a asi jen 2x dražší, než v Německu.