úterý 15. prosince 2009

Pan architekt nařídil...??!?

V sobotu jsem na České ulici v Brně objevil zbrusu nový obchod s oříšky. Protože jsem potřeboval nějaký prezent a nechtěl jsem dlouho blomcat po štatlu, vlezl jsem dovnitř. Obchod ještě voní novotou, podle paní prodávající zde ještě v pátek vše chystali a já se tak stal v sobotu druhým zákazníkem.
Uvnitř jsem se dal samozřejmě do řeči, pochválil krám a optal se, kdypak že dají do výloh nějaký poutač.
Nedají, protože nesmí - odpověděla mi paní prodávající.
Pan architekt to zakázal, protože by to narušilo ráz budovy. A hned mě taky upozornila, že vedlejší obchod s čínskými hodinkami už všechny výlohy obsadil.
"Nebát se a nekrást!", připoměl jsem jí slogan našeho prezidenta, zednáře a osvoboditele Tomáše Masaříka. V Semilasse už takhle zkrachovala kavárna, protože pan architekt zakázal.
Jo, to se to zakazuje, když máte pravomoc, ale nikoliv odpovědnost.
Jenže jak má krám fungovat bez reklamy?
Leda-že by měl pan architekt v rukávu králíka, nějakou další firmu, která by to (po krachu první) ráda obsadila i s tím, že "tentokrát jim tu reklamu povolíme".