sobota 5. prosince 2009

Kterak MPM vypálil Eltonu rybník

Když nedávno Česká televize vysílala pořad Retro věnovaný hodinkám Prim, na začátku naskočil obrázek s informací, že sponzorem pořadu je MPM Quality. Já vím, že běžný divák, jehož pohled na svět není deformovaný tikotem hodinek, si takového detailu ani nevšimne, ale pár chronomaniaků to zaregistrovalo a nadzvedlo.
Proč?
V minulosti existoval soudní spor o značku Prim. V tomto sporu vystupovaly dvě společnosti, které si na ni dělaly nárok - Elton z Nového Města nad Metují (tedy původní Prim, byť po transformacích a privatizacích a všem tom balastu devadesátých let) a společnost MPM Quality, což je (opět po transformacích etc.) Chronotechna Šternberk. Nechci tu rozebírat soudní při, už o ní bylo napsáno dost. Trvala velmi dlouho a lidově řečeno ho vedení Eltonu prokaučovalo z vlastní hlouposti (značku Prim si nárokovali na základě jakési neproplacené faktury, tedy jako "vzájemný zápočet" - ty mi fakturu nezaplatíš a já si za to nechám značku Prim). To už je dnes jedno, soud případ uzavřel a značku přidělil MPM.
Pořad Retro se ovšem nevěnoval budíkům, keré se vyráběly v Chronotechně, nýbrž náramkovým hodinkám z Nového Města nad Metují. A zde je zakopaný pes. MPM a Elton jsou dnes konkurenti v boji o zákazníka, jedni používají značku PRIM a druzí "Prim Manufacture 1949". Prase se v tom nevyzná, natožpak zákazník.
A tady se MPM Quality podařil majstrštyk - do pořadu o konkurentovi vpašovali svoje logo a potenciální zákazník tak získal pocit, že MPM jsou ti, kdo vyrábí "ty primky".
Co na tom, že nejsou.