úterý 15. prosince 2009

Ekologické mobily

Dnes jsem na internetu zaregistroval informaci, že Sony Ericsson přišel se dvěma ekologickými modely svých mobilů. Výrobce se tak zařadil vedle Samsungu, který již jakýsi bambusový zázrak taky nabízí a do prodeje chystá modrý telefon se solárním nabíjením. (Rejpnu si, neboť jsem starý a pamatuji Nokii 1611, která měla rovněž solární panel, a to - považte - v roce 1999. Takže zase taková bomba novinka to není.)
Popravdě je mi zcela jedno, jestli mám manuál uložený v paměti, nebo na papíru. Manuály nečtu. Dokonce mě ani nezajímá, kolik CO2 ušetřím, když půjdu pěšky, nebo kolik metanu vyprdím, když si dám zelňačku. Dokonce i ten solární článek oželím.
Co bych však ocenil ze všeho nejvíce a co je evidentně nesplnitelné (při současném marketingovém modelu výroby rychleobrátkových spotřebních mobilů) je, aby mi mobil vydržel alespoň čtyři roky bez toho. Tak, jako blahé paměti T39 či K750.
A tyhle marketingové bláboly o ekologii (když stejně za rok skončí v popelnici jako nefunkční křáp), tyhle fakt neberu.