pátek 4. prosince 2009

Hašek nebo Jančura?

Hned na úvod přiznávám, že mě až tak nezajímají velikáni literatury, ale jeden oranžový politik a jeden podnikatel. Tak nějak podvědomě nefandím ani jednomu z nich, možná o něco více Jančurovi. O co jde nyní? Jde o to, že kraje opět podepsaly smlouvu na zajištění dopravní obslužnosti s Českými drahami na úkor Jančurovy Studentské agentury. Toto rozhodnutí by bylo v pořádku, kdyby kraje vyhlásily veřejnou soutěž. Jenže nevyhlásily. A je velmi zajímavé, jak o tom hovoří právě oranžový Hašek, toliko nejen hejtman Jihomoravského kraje, ale rovněž předseda Asociace krajů České republiky.

Celý rozhovor je zde

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:... na jižní Moravě jsme žádnou jinou komplexní nabídku na zajištění celé regionální železniční dopravy nedostali.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Nebude to tím, že jste nevyhlásili veřejnou soutěž?

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:Opakuji, pan Jančura vyzobal rozinky na jižní Moravě a podal nabídku pouze na některé trati. Nevím, z čeho vycházel, nikdy žádný orgán Jihomoravského kraje za poslední rok ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Jenom všimněte si, pane hejtmane, že já pana Jančuru nezmiňuji, já se ptám, není ...

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:Vy jste ho zmínil hned na začátku pořadu, pane Veselovský, tak mě, prosím, nechte dopovědět. Za doby, kdy já jsem hejtmanem kraje, to znamená od 21. listopadu 2008, nikdy žádný orgán Jihomoravského kraje neprojednával nic ve vazbě na nějaké vymezení nějakých tratí, já tomu říkám pracovně vyzobání rozinek, najednou se nám tady objevila téměř na konci listopadu nějaká nabídka pana Jančury pouze na vybrané regionální tratě a na základě toho on teď tvrdí, že to měla být rovná soutěž s Českými drahami, no, tohle samozřejmě není rovná soutěž, pokud vám dá někdo nabídku na to, že pouze vybere několik málo úseků a někdo vám dá ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Ne ...

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:... komplexní nabídku, tak my jako ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Tomu rozumím, pane hejtmane, že by se vám to nelíbilo, ano.

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:... krajská rada jsme dali přednost komplexní nabídce, a to je všechno, já vám popisuji, jak ten proces fakticky vypadal.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Tak a já se ptám na další detaily faktického procesu a ptám se, byla vyhlášena veřejná soutěž na provoz na regionálních tratích v Jihomoravském kraji?

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:Pane Veselovský, nebyla, protože to právo nevyžaduje.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Jinými slovy, možná to je ten důvod, proč jste nedostali komplexní nabídku?

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:My jsme přesto dostali jakousi nabídku od pana Jančury, ale opakuji, pouze na vybrané trati, takhle se budeme točit neustále v kruhu. Soutěž vyhlášena nebyla, protože to české, ani evropské právo nepožaduje ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:No, a já se teď ...

Michal HAŠEK, hejtman Jihomoravského kraje, předseda Asociace krajů České republiky /ČSSD/:... na druhou stranu se tam objevila nabídka Českých drah, ta byla na komplexní zajištění dopravních služeb v celém kraji, co se týká regionální železnice, a pak se objevila nabídka pana Jančury na jakési vyspecifikované úseky, čili nikoliv komplexní nabídka. Proto rada kraje vyhodnotila nabídku Českých drah a uzavřela smlouvu, to je všechno, co vám k tomu mohu říct.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:Pane hejtmane, to, co tady popisujete, není to trochu v opačném gardu, já možná mylně jsem si vždycky myslel, že se nejdřív vyhlásí veřejná soutěž a pak se scházejí nabídky, které se poté hodnotí.