pondělí 11. ledna 2010

Blbá nálada

Někdy mám pocit, že jsme už na dálku snadno rozpoznatelní zejména podle protažených a zachmuřených obličejů a do dálky vyzařované blbé nálady, či podivné pochmurnosti.
Možná by ke změně stačilo málo.
Tedy alespoň mě by pro začátek docela vyhovovalo, kdybych se dokázal trochu víc radovat ze života a zbytečně bych tak neotravoval život sobě a konec konců i druhým.
Je to dobré předsevzetí a dokonce není ani tak těžké, jak by to mohlo vypadat. Navíc s tím můžu začít kdykoliv, nemusím čekat na Nový rok.
Sám u sebe jsem například vypozoroval, že se stačí vyvarovat zbytečných řečí, rozuměj pomluv. Možná to znáte taky. Jdete na "after-party" s kolegy z práce, nejlépe v pátek odpoledne. To prý kvůli následné kocovině, ale vzhledem k tomu, že jsem prakticky abstinent, to nedovedu zcela posoudit. Na programu takového neformálního dýchánku bývá celkem pravidelně zdrcující zhodnocení práce nadřízených či zvlášť v kolektivu oblíbených kolegů (tzv. "Hujerů"), parodování jejich zvyků či zlozvyků, ale zejména utvrzení se v pocitu, že NEJSME JAKO ONI.
Což je pravda.
My jsme totiž daleko horší...
Nejen že pomluvy či posměšky k ničemu nevedou a nic konstruktivně nebudují, ale navíc škodí nám samotným. Prožil jsem to sám na sobě už před lety, pročež jsem se rozhodl podobných akcí nezúčastňovat, neboť výsledkem nebyla úleva od starostí (a to prý humor léčí), ale naopak ještě větší naštvání na ty špatné kolem.
Ne že by tehdy mejdany ustaly. To určitě ne. Jen se jim rozšířil repertoár, pochopitelně o mě.
To dokážu překousnout, hlavně když už u mě nebude mít navrch blbá nálada.

Vyhýbej se světským tlachům, které odvádějí lidi stále dál od Boha. Takové řeči se šíří jako rakovina.

2 Timoteovi 2:16-17

Kdo skrývá nenávist za zrádné rty, i ten, kdo šíří pomluvy, je hlupák.
Přísloví 10:18

Ale nyní odhoďte to všecko: zlobu, hněv, špatnost, rouhání, pomluvy z vašich úst.
Koloským 3:8


B21