pondělí 13. července 2009

Nemocnice Kyjov

Občas na svých cestách neodolám a něco si vymobiluju, tedy vyfotím mobilem. Kdysi jsem všude tahal zrcadlovku nebo kompakt, ale mobil mě učinil lenivým (a taky mi nehrozí zatření, jako před lety v Ústřední vojenské nemocnici, kde mě nechala nějaká dáma sbalit jen proto, že jsem si fotil komín).
Tentokrát mě osud zavál do nemocnice v Kyjově, kde jsem ve starém chirurgickém pavilonu neodolal nádhernému točitému schodišti, které ve mě evokovalo symetrii wankelovy vačk. Vůbec staré nemocniční budovy často skrývají architektonické rozmanitosti a libůstky, což by v době generálních dodavatelů a prefabrikovaným projektům zcelazřejmě neprošlo.
Pro rejpaly typu Franty jen dodám, že jsem fotku nepatrně poupravil (křivky, převod do šedé škály, kontrast), aby mi korelovala s náladou, kterou ve mě evokuje. Hardware: Sonerik K-770; software: Paint.NET
Edit 14.7.2009
Doplňuji ještě druhou fotografii schodiště, která rovněž prozradí architektonickou důmyslnost a krásu řešení. Jsem rád, že ačkoliv budova prošla částečnou rekonstrukcí, tyto detaily byly ponechány. Jen si rýpnu na téma informačních cedulí: Opravdu musí kazit dojem?