úterý 28. července 2009

Asi jsem se zbláznil

Tento týden jsem doma osiřel a roupama nevím, co dělat. V ledničce už nic není, v televizi taky ne a DVD jsem už všechna viděl nejméně dvakrát (Borata třikrát, Schindlerův seznam dvanáctkrát, Falling Down čtyřikrát a Full Metal Jacket osmkrát). A do toho přijde příspěvek na chronomagoří fórum, ve kterém se Dantechno svěřuje, že ho svrbí ruka nad digitálkama G-Shock. Digitálkama. G-Shock je tak trochu kategorie sama pro sebe, hodinky jsou to asi nejodolnější, jaké se vůbec dají pořídit a v současnosti jsou nejpoužívanější mezi vojáky (včetně USMC), piloty i kosmonauty. (Pokud věříte těm pohádkám o "oficiálních" hodinkách letectva, NASA či ruských kosmonautů, tak nevěřte. I NASA musí šetřit a kupovat astrnautům Omegy Speedmaster Moonwatch či v případě Ruské kosmické agentury Fortisky a nebo v případě České armády předražené Prim Tiger. O naprosté nesmyslnosti zvané Traser s HB3 tritiovými trubičkami nemluvě - voják má být v noci neviditelný a ne svítit jako vánoční stromeček.)
No a jak jsem tak četl (a přispíval) do Dantechnova threadu, napadla mě opravdu velmi, ale převelmi kacířská myšlenka - totiž že bych si G-Shock pořídil taky. Uvažoval jsem takto:
- při výpravách do betonu je velké riziko zničení drahých automatů
- na koupání v moři a plácání se na písečné pláži (ne, že by to Fortisky nezvládly)
- pro pobyt v přírodě
No a protože jsou to hodinky, co stojí míň, než nový kožený pásek pro Fortis B-42, už jsem je objednal. Protože mě trochu tlačí čas, objednávám je v Česku a ne z eBay (odtamtud budou až ty příští), takže jsou to obyčejné baterkáče (v USA se běžně prodává tento model se solárním článkem a řízené radiovým signálem).
V minulosti jsem už pár pokusů s hodinkami na baterky učinil. Jsem zvědavý, jak to dopadne tentokrát.