sobota 12. září 2009

Král je mrtev...

Včera jsem přišel o poslední nositelné mechanické hodinky a už mám zase cukání. I když v poslední době obvykle oblékám Casio G-Shock, přece jen jsou mechanické hodinky jakousi modlou, kterou nelze jen tak opustit.

Úvahami o tom, co dál, jsem se pochopitelně zabýval už mnoho dnů a zde je můj hlavní kandidát: Seiko Spirit SCVS003.
Po těchto hodinkách jsem už kdysi pošilhával a nyní se zdá, že se k nim přes švýcarskou zajížďku opět blížím. Z dovolením si od Safiho vypůjčím část níže odkazovaného povídání o strojku, kterým je velmi dobrý 6R15:
Technickým srdcem hodinek je nově vyvinutý automatický kalibr 6R15 s možností zastavení vteřinové ručičky a možností manuálního nátahu. Strojek má průměr 27.4 mm, výšku 5.3 mm a 21600 vibrací za hodinu. Doba nátahu je 50 hodin, čímž výrazně převyšuje běžnou ETA produkci. Dle mé osobní zkušenosti běží neseřízený strojek denně s odchylkou +5 sec a dle ohlasů uživatelů zahraničních diskusních fór, kteří mají možnost srovnání, je tento strojek i přesnější než běžně vyráběný neseřízený ETA automat.

Výše uvedené tvrzení o přesnosti musím (bohužel) potvrdit, protože většina běžné švýcarské produkce ve srovnatelné hladině (tedy při cca 2-6x vyšší ceně) se této přesnosti často ani zdaleka nepřibližuje. Kdybyste viděli moje rozčarování, když jsem si koupil své první švýcarské hodinky (Tissot SeaStar II) a díky výrobní vadě se rozcházely o 2 hodiny za den a po několika opravách se pod 2 minuty denně nedostaly...

Moc pěkné povídání o tomto časometru naleznete zde.