pondělí 28. září 2009

41. ročník DP Jede Kudrna okolo Brna

Tento víkend byl naštěstí prodloužený, protože jsem se rozhodl jej učinit hektickým. Po sobotním pochodu v Břeclavi jsem tentokrát sám nastoupil na start dalšího pochodu, tentokrát v Brně.
Už v sobotu večer jsem nebyl ve své kůži, v noci se krize neumenšila a ráno jsem velmi silně uvažoval o tom, že bych hodil flintu do žita.
Nakonec jsem se rozhodl, že vyrazím. Registrace proběhla bez zádrhelů, cestou z kulturního centra v Bystrci jsem ještě nechal vydělat Albert (koupil jsem si barco k pití) a pak už jsem šlapal a šlapal. Z počátku jsem trochu hledal tempo, bylo ještě chladno a byl jsem takový nějaký ztuhlý. Ona ta moje ztuhlost poměrně rychle vzala za své. Nejprve jsem v pozvolném stoupání v Kníničkách zrychlil dech, abych vzápětí ve stoupání k první kontrole (5 km) funěl jako Sentinel a potil se jako prase. Když už jsem myslel, že musím být na první kontrole, minul jsem ceduli "Pod Sychrovem - 2 km". Ojojoj, ouzko mi bylo. No, byly to dlouhé a klopotné kilometry. Cestou jsem potkal zajímavou dvojici z Izraele (pochod to byl vskutku meždunarodnyj). Ona na sobě měla tričko nějaké jejich pochodové organizace, on zase batoh od dvorního dodavatele wehrmachtu (Deuter). Tož já ho mám taky, ale taky nejsem žid, že ano... Viz páté foto ;)
Nakonec jsem tuto první kontrolu minul (už jsem cítil pravou patu v nové botě) a pokračoval (z písní na rtech, protože z kopce) dolů do Jinačovic. Je to zlomyslnost, protože ten samý kopec nakonec musím jít dvakrát. Kontrola v Jinačovicích byla v hospodě (voněl tam gulášek) a řada účastníků se tady občerstvovala (kromě dvou vojáků, kteří si venku olepovali puchýře a vypadali, že toho mají hodně plné zuby).
Kousek za Jinačovicemi jsem si vzpomněl, že jsem se chtěl přezout, což jsem neprodleně učinil. Moje nové Garmonty (bohužel jsem nesehnal model Nagevi, které mi dosluhují) jsou pevnější, než ty staré - výrobce je označil jako A/B s Gore-Texem a rozchození bude trvat o kousek déle. U lesa jsem netrefil správnou odbočku, musel jsem se vracet, ale naštěstí jsem to zjistil včas.
Po kontrole na 9 km už mi bylo hej. Pochodoval jsem tempem 120 kroků za minutu, cesta už výrazně nestoupala - od Velké Baby jsem šel v podstatě z kopce a šlo se mi dobře. U letiště v Medlánkách (přesněji řečeno u křížku nad letištěm) byla poslední kontrola na 14,5 km, odtud už jsem přes Medlánecké kopce (poslední "výrazné" převýšení) sešel do Komína a odtud ke kamenolomu v Bystrci. Pak už jen přes řeku a zpět do Kulturního střediska.
Můj první pocit byl pozitivní. Čas 3:48 hod. považuji v daných podmínkách za velmi dobrý. Pak nastoupilo trochu rozčarování z přístupu pořadatelů. Raději jsem sebral diplom a rychle jsem šel domů.