sobota 30. května 2009

A nedají si říct, a nedají...

Opět jsem byl poctěn nabídkou UPC na digitalizaci mé kabelové televize. Možná někoho napadne, proč mě jejich komerční nabídka štve, když jsem se jejich klientem stal dobrovolně. Inu, mě neštve fakt, že mi poslali obchodní sdělení, protože splnili podmínku zákona a dali mi možnost ji pro příště zrušit. Mě štve to, že se tady manipuluje s fakty a překrucuje se skutečnost.
Výchozí informace, navíc podpořená naprostou neschopností vládnoucí garnitury je zcela jasná: probíhá digitalizace televizního vysílání a když si nekoupíte set-top box, dopadnete jako pražáci, kteří netuše nic zlého přišli o svoji "růžovku". Máme tu nádherný hoax, na němž můžeme stavět úspěšný marketingový model a s plnými ústy reklamštiny můžeme honit joudy a hejly, jen aby se korunky sypaly (spousta lidí bohužel nepochopila, že každá "výhodná" nabídka "zdarma" je velmi dobře spočítaná tak, aby se na ní vydělal opravdový balík).
Na této reklamě mi vadí jedna věta: "Zajištění vysílání i po digitalizaci (nemusíte měnit TV nebo dokupovat nové zařízení)". Tato věta lže. Jsem-li stávajícím klientem této firmy a používám-li analogovou kabelovou televizi, nehovoříme logicky o terestrickém analogovém vysílání, které bude zrušeno. Jinými slovy: UPC po provedené digitalizaci převede digitální signál do analogového kabelu a si jej na své analogové CRT televizi prohlédnu i bez využité této nabídky. A co mě štve ještě více je fakt, že náhončí této společnosti tímto způsobem chodí po domech a snaží se přesvědčit často i penzisty, aby si pořídili nový kabel. A to považuji za neetické.